Review Papers - SAKAMOTO Akira
-
ゲーム障害全国調査報告書
研究の背景と目的, コンピュータエンタテインメント協会, 2023.03, 坂元 章, ゲーム障害調査研究会, Investigative Report(Field Research etc.)
-
令和4年度年次報告書
コンピテンシー育成開発研究所の概要, コンピテンシー育成開発研究所, (p.1 - 5), 2023.03, 坂元 章, コンピテンシー育成開発研究所, Other, Joint Work
-
Proceedings: Science of Human Development for Restructuring the “Gap Widening Society”, 17
The effects of video games on aggression in female university students: Reward and negative mood, 2012.02, Kumazaki (Yamaoka) A., Kobayashi, S., Mouri, M., & Sakamoto, A., Miwa, K., Private Grants-in-Aid for Scientific Research Report
-
Proceedings: Science of Human Development for Restructuring the “Gap Widening Society”, 17
Effects of playing massively multiplayer online role-playing game on the interpersonal networks of players: An experimental study targeting new players, 2012.02, Tajima, S., Matsuo, Y., Uryu, K., & Sakamoto, A., Miwa, K., Private Grants-in-Aid for Scientific Research Report
-
Proceedings: Science of Human Development for Restructuring the “Gap Widening Society”, 17
Effects of Internet use on learning and social adjustment, 2012.02, Takahira, M., Ando, R., & Sakamoto, A., Miwa, K., Private Grants-in-Aid for Scientific Research Report
-
Proceedings: Science of Human Development for Restructuring the “Gap Widening Society”, 17
The effect of mobile phone use on communication between parents and children: A panel study examining causality, 2012.02, Katsura, R., & Sakamoto, A., Miwa, K., Private Grants-in-Aid for Scientific Research Report
-
Proceedings: Science of Human Development for Restructuring the “Gap Widening Society”, 9
Media literacy: A new type of communication skill, 2010.03, Sakamoto, A., & Suzuki, K., Miwa, K., Private Grants-in-Aid for Scientific Research Report
-
Proceedings: Science of Human Development for Restructuring the 'Gap-Widening Society’
How Do Japan and China Report on Each Other?: A Content Analysis Study to Encourage Mutual Understanding , 2009.03, Wang, G., & Sakamoto, A., Miwa, K., Private Grants-in-Aid for Scientific Research Report
-
Proceedings: Science of Human Development for Restructuring the "Gap Widening Society"
The Effect of Internet Use on Junior High School Students' Loneliness and Social Support., 2008.03, Reiko Ando, Meiko Takahira, & Akira Sakamoto, Mimizuka, H., Private Grants-in-Aid for Scientific Research Report
-
平成19年度文部科学省委託「地上デジタルテレビ放送の教育活用促進事業」報告書
実験による評価 ―地上デジタルテレビ放送を活用した授業の学習効果―, 2008.03, 坂元章・今城徹・梅津靖子・近江玲・田島祥, デジタル放送教育活用促進協議会, Other
-
Proceedings: Science of Human Development for Restructuring the "Gap Widening Society"
The Impact on Academic Ability of Using of an E-Learning System in elementary School Students: An Evaluation Based on a Panel Survey, 2008.03, Ge Wang, Michiko Kumagai, Yoshiko Sawai, & Akira Sakamoto, Mimizuka, H., Private Grants-in-Aid for Scientific Research Report
-
シミュレーションゲームの脳活動と認知への影響の研究 平成17年度科学技術融合振興財団(FOST)調査研究助成成果報告書
2008.03, 坂元章・榊原洋一・長谷川武弘・松尾由美・田島祥・鈴木佳苗・田中美帆 , Private Grants-in-Aid for Scientific Research Report, Joint Work
-
[ゲームソフト] ミッフィーとあそぼう・うたおう ―思いやりをはぐくむ語りかけ絵本―
セガトイズ, 2007.07, 内田伸子・坂元 章(監修), Teaching Material
-
[冊子]あんぜん・あんしんケータイライフ ―携帯電話のルールとマナー―
東京法令出版, 2007.06, 坂元 章(監修), Teaching Material
-
「青少年とメディア」の問題に対するスウェーデンとフィンランドの取り組みに関する調査 平成18年度文部科学省委託「青少年を取り巻く有害環境対策の推進」調査研究事業報告書
子ども、若者、メディアに関する国際情報センター, 2007.03, 坂元章, 坂元章(研究代表者), Investigative Report(Field Research etc.)
-
テレビ番組の暴力描写に対する評価システムの構築―内容分析と縦断的調査に基づいて― 平成15年度~18年度科学研究費補助金(基盤研究(A))研究成果報告書
本プロジェクトと本報告書の概要, 2007.03, 坂元章, 坂元章(研究代表者), Public Grants-in-Aid for Scientific Research Report
-
メディアが青少年に及ぼす影響に関する研究の動向 ―文献調査― 平成18年度文部科学省委託「青少年を取り巻く有害環境対策の推進」調査研究事業報告書,
メディア影響研究の方法, 2007.03, 坂元章, 坂元章(研究代表者), Investigative Report(Field Research etc.)
-
メディアが青少年に及ぼす影響に関する研究の動向 ―文献調査― 平成18年度文部科学省委託「青少年を取り巻く有害環境対策の推進」調査研究事業報告書,
全体のまとめ, 2007.03, 坂元章, 坂元章(研究代表者), Investigative Report(Field Research etc.)
-
若年者就職支援の取り組みと方向 ―支援モデルと望まれる支援者像― 労働政策研究報告書, 79.
引きこもりの社会的適応支援を特徴とするNPO団体の支援事業, 2007.03, 坂元 章, 労働政策研究・研修機構(編), Investigative Report(Field Research etc.)
-
若年者就職支援の取り組みと方向 ―支援モデルと望まれる支援者像― 労働政策研究報告書, 79.
団体F, 2007.03, 坂元 章, 労働政策研究・研修機構(編), Investigative Report(Field Research etc.)