Presentations - NISHIKAWA Tomomi

Division display  21 - 40 of about 40 /  All the affair displays >>
  1. Vietnamese as a heritage language in a Japanese public elementary school.

    Nishikawa, T., International, 2010.06, , Fourth Summer Heritage Research Institute: Heritage Speakers: Linguistics and Pedagogy, as part of the Panel "Teaching and research for heritage learners of Asian and Pacific languages", University of Hawaii at Manoa, Not Invited, Main Speaker

  2. 外国にルーツを持つ子どもを対象とした日本語教育実習@横浜国立大学

    西川 朋美, Domestic, 2010.02, , 外国にルーツをもつ子ども(外国籍児童生徒)の教育と学校教員について考える研究会, 宮城教育大学, Not Invited, Main Speaker

  3. Growing up as Vietnamese-Japanese bilinguals: Vietnamese heritage children in Yokohama

    Hasegawa, T., Domestic, 2009.05, , Port-City University League (PUL), The 4th Meeting, Yokohama National University, Not Invited, Main Speaker

  4. 第2言語習得と臨界期仮説-小学校日本語教育現場から第2言語習得理論へ-

    長谷川 朋美, Domestic, 2009.04, , 第69回第2言語習得研究会(関東), お茶の水女子大学, Invited, Main Speaker

  5. 小学校の日本語の先生?

    長谷川 朋美, Domestic, 2008.12, , 横浜国立大学国語・日本語教育学会, 横浜国立大学, Invited, Main Speaker

  6. Relative clause comprehension and production by young L1/ L2 speakers of Japanese

    Hasegawa, T., International, 2008.10, , Second Language Research Forum 2008, University of Hawaii at Manoa, Not Invited, Main Speaker

  7. Multilingualism in Yokohama

    Hasegawa, T., International, 2008.10, , Port-City University League (PUL), The 3rd Meeting, University of Lisbon, Portugal, Not Invited, Main Speaker

  8. The uninevitability of native-like attainment in child L2 acquisition of Japanese

    Hasegawa, T., Domestic, 2008.03, , The 9th Annual Tokyo Conference on Psycholinguistics, Keio University, Not Invited, Main Speaker

  9. 日本語を第二言語とする児童生徒の学習言語能力と統語能力の関係を探る

    長谷川 朋美, Domestic, 2007.05, , 日本語教育学会春季大会, 桜美林大学, Not Invited, Main Speaker

  10. Native like knowledge without native like performance in (very) early child L2 acquisition

    Hasegawa, T., International, 2006.11, , The 30th Boston University Conference on Language Development, Boston University, Not Invited, Main Speaker

  11. How native-like are early child L2 learners, really?

    Hasegawa, T., Domestic, 2006.06, , The 8th Annual Conference of the Japanese Society for Language Sciences, International Christian University, Not Invited, Main Speaker

  12. 習得環境の違う上級学習者の言語知識プロファイル

    菅野 和江・長谷川 朋美・池田 佳子・伊藤 泰子, Domestic, 2004.07, , 言語科学会第六回年次国際大会, 愛知淑徳大学, Not Invited, Coauthor

  13. 年少日本語学習者の格助詞の習得に関する研究

    長谷川 朋美, Domestic, 2004.05, , 日本語教育学会春季大会, 東海大学, Not Invited, Main Speaker

  14. Linguistic profiles of bilingual learners of Japanese

    Kanno, K., Hasegawa, T., Ikeda, K., & Ito, Y., International, 2003.05, , The 4th International Symposium on Bilingualism, Tempe, Arizona, Not Invited, Coauthor

  15. Linguistic profiles of advanced English-speaking learners of Japanese,as part of the Colloquium "Profiling the Advanced LCTL Learner"

    Kanno, K., Hasegawa, T., Ikeda, K., & Ito, Y., International, 2003.05, , The 6th National Council of Organizations of Less Commonly Taught Languages, University of California, Los Angeles, Not Invited, Coauthor

  16. The acquisition of Japanese relative clauses in child SLA

    Hasegawa, T., International, 2002.10, , The Second Language Research Forum 2002, Toronto, Canada, Not Invited, Main Speaker

  17. 第二言語としての日本語における関係節の習得研究-年少者の場合-

    長谷川 朋美, Domestic, 2002.07, , 言語科学会第四回年次国際大会, Not Invited, Main Speaker

  18. 外国人児童の複文使用の実態―インタビューと7ヶ月間の授業記録より―

    長谷川 朋美, Domestic, 2001.04, , 第34回第二言語習得研究会, お茶の水女子大学, Not Invited, Main Speaker

  19. 地球子供教室における日本語学習空間―テキストからコンテキストを重視したカリキュラムへ―

    宇土 泰寛・玉井 裕子・長谷川 朋美, Domestic, 2001.01, , 日本国際理解教育学会第11回大会, Not Invited, Coauthor

  20. 多文化共生を目指した協動的実践研究―「地球子供教室」における日本語学習を通して―

    宇土 泰寛・玉井 裕子・長谷川 朋美, Domestic, 2000.01, , 日本国際理解教育学会第10回大会, Not Invited, Coauthor

To the head of this page.▲