研究発表 - ALLEN David

分割表示 >> /  全件表示  35 件中 1 - 35 件目
  1. An analysis of criticisms regarding a recently implemented speaking test in Japan: Applying the sociocognitive framework

    ALLEN David, KOIZUMI Rie, 国外, 2023年10月, , British Council New Directions in Language Assessment Conference, Hanoi, Viet Nam , British Council, 一般発表, 第一発表者

  2. The impact of Cambridge exams and traditional university exams in a high school in Japan

    ALLEN David, YAMAMURA Kimie, MEGURO Sayaka, NAKAMURA Takamichi , 国内, 2023年09月, , Asian Association of Language Assessment (AALA) Annual Conference, Asian Association of Language Assessment (AALA) , 一般発表, 第一発表者

  3. An analysis of the criticisms of the ESAT-J using the sociocognitive framework

    ALLEN David, KOIZUMI Rie, 国内, 2023年09月, , JLTA 2023 Annual Conference, Japan Language Testing Association, 一般発表, 第一発表者

  4. he distribution and impact of cognates in the EIKEN tests

    ALLEN David, 国内, 2023年09月, , Asian Association of Language Assessment (AALA) Annual Conference, Asian Association of Language Assessment (AALA) , 一般発表, 第一発表者

  5. The impact of Cambridge B1 Preliminary and B2 First in a high school context in Japan

    ALLEN David, YAMAMURA Kimie, MEGURO Sayaka, NAKAMURA Takamichi , 国内, 2022年12月, , JLTA 2022 Annual Conference (online), Japan Language Testing Association, 一般発表, 第一発表者

  6. Best paper award acceptance speech

    ALLEN David, 国内, 2022年12月, , JLTA 2022 Annual Conference (online), Japan Language Testing Association, 一般発表, 第一発表者

  7. A study of Cambridge B1 Preliminary and B2 First in the Japanese high school context

    ALLEN David, YAMAMURA Kimie, MEGURO Sayaka, NAKAMURA Takamichi , 国外, 2022年12月, , British Council New Directions in Language Assessment Conference, Bali, Indonesia, British Council, 一般発表, 第一発表者

  8. English Private Tutoring and Washback from University Entrance Exams

    ALLEN, David, 国内, 2022年07月, , JALT 2022 PanSIG Conference, JALT, 一般発表, 第一発表者

  9. A review of washback research in Japan

    ALLEN, David, TAHARA Tatsuro, 国外, 2021年12月, , British Council New Directions in Language Assessment 2022, 一般発表, 第一発表者

  10. Reflections on using Japanese loanwords for guessing English word meaning

    ALLEN, David, 国内, 2021年11月, , JALT 2021 Annual Conference, 一般発表, 第一発表者

  11. The use of four-skills English exams for university entrance admission in Japan

    ALLEN, David, 国内, 2021年05月, , JALT 2021 PanSIG Conference, JALT, 一般発表, 第一発表者

  12. Loanwords and Word Guessing: The Impact of a Training Intervention

    ALLEN, David, 国内, 2021年05月, , JALT 2021 PanSIG Conference, JALT, 一般発表, 第一発表者

  13. University entrance exams, four-skills tests and washback in the Japanese context

    ALLEN, David, 国内, 2021年01月, , JALT Fukuoka Chapter Event, Online Presentation , JALT, 招待講演, 第一発表者

  14. Researching washback from four-skills tests in Japan

    ALLEN, David, 国内, 2019年12月, , British Council New Directions in Language Assessment in Asia, 一般発表, 第一発表者

  15. A synthesis of research on Japanese loanwords

    ALLEN, David, 国内, 2019年11月, , JALT 2019 Annual Conference, 一般発表, 第一発表者

  16. The impact of Japanese-L1 loanword knowledge in tests of English-L2 lexical knowledge

    ALLEN, David, 国内, 2019年09月, , 日 本 言 語 テ ス ト 学 会(JLTA) 第 22 回(2019 年 度)全 国 研 究 大 会, 一般発表, 第一発表者

  17. Investigating the consequential validity of TEAP in the Japanese high school context

    国外, 2018年11月, , Language Testing Forum 2018, Putteridge Bury, University of Bedfordshire, England, U.K., 一般発表, 第一発表者

  18. Investigating the consequential validity of the Test of English for Academic Purposes (TEAP) Test in the Japanese high school context

    国外, 2018年10月, , Fifth Annual International Conference of the Asian Association of Language Assessment, Shanghai Jiao Tong University, 一般発表, 第一発表者

  19. Japanese-English loanwords and bilingual lexical processing

    国内, 2018年06月, , 日本第二言語習得学会 第18回年次大会, 学習院大学, 一般発表, 第一発表者

  20. Consequential Validity of the TEAP Test

    ALLEN David, NAGATOMO Diane, SUEMORI Saki, 国内, 2017年11月, , JALT Annual Conference, 一般発表, 第一発表者

  21. Investigating the consequential validity of the TEAP Test in Japan

    国外, 2017年06月, , Faces of English 2, University of Hong Kong, 一般発表, 第一発表者

  22. Modelling Washback to the learner: Investigating test preparation and outcomes in Japan

    国外, 2016年03月, , FED ERC Seminar Series 22, University of Macau, University of Macau, Macau, China, Yu, Shulin, 招待講演, 第一発表者

  23. Japanese university entrance exams and IELTS: Washback explored

    国外, 2015年10月, , Korea TESOL International Conference: Transitions in Education – Transitions in ELT, 一般発表, 第一発表者

  24. Investigating entrance exam and IELTS Test washback in Japan

    国外, 2015年10月, , Third British Council New Directions in English Language Assessment: Quality and consequence , 一般発表, 第一発表者

  25. 'I couldn't speak at all': Entrance exams, IELTS and washback

    国内, 2015年08月, , 駒場言葉研究会(KLA)の第13回研究発表会, 招待講演, 第一発表者

  26. Japanese university entrance exams and IELTS: Washback explored

    アレン デイビット, 国外, 2015年06月, , Faces of English: Theory, Practice and Pedagogy, 香港大学, Centre for Applied English Studies International Conference, 一般発表, 第一発表者

  27. Language teaching methodology for developing spoken fluency

    ALLEN David, 国内, 2015年02月, , Centre for Global Communication Strategies Faculty Development Workshop, 東京大学, 招待講演, 第一発表者

  28. Peer feedback in the classroom: Impact of L2 proficiency

    ALLEN David, 国内, 2014年04月, , Centre for Global Communication Strategies Faculty Development Workshop, 東京大学, 招待講演, 第一発表者

  29. How writer/reviewer proficiency impacts peer feedback in L2 writing: a mixed-method study

    ALLEN David, KATAYAMA Akiko, 国外, 2014年03月, , Annual American Applied Linguistics (AAAL), Portland, Oregan, U.S.A. , 一般発表, 第一発表者

  30. Making sense of the Sense Model: Translation priming with Japanese-English bilinguals

    ALLEN David, 国外, 2013年09月, , Cross-linguistic priming in bilinguals: Perspectives and constraints. , Radboud University, Nijmegen, The Netherlands , 一般発表, 第一発表者

  31. Making sense of the Sense Model: Translation priming with Japanese-English bilinguals

    ALLEN David, 国外, 2013年06月, , International Symposium on Bilingualism 9, Nanyang Technological University, Singapore, 一般発表, 第一発表者

  32. Peer response and writer/reviewer proficiency

    ALLEN David, MILLS Amy, 国内, 2013年06月, , JALT Annual Conference, Hamamatsu, Shizuoka, Japan , 一般発表, 第一発表者

  33. Peer feedback in the mixed-level academic classroom

    ALLEN David, 国外, 2012年09月, , Symposium on Second Language Writing, Purdue University, West Lafayette, U.S.A. , 一般発表, 第一発表者

  34. Peer feedback and L2 proficiency

    ALLEN David, 国外, 2012年09月, , Georgia State University, Atlanta, U.S.A, 招待講演, 第一発表者

  35. Using a corpus of simplified news texts to investigate features of the intuitive approach to simplification

    ALLEN David, 国外, 2009年11月, , Corpus Linguistics 2009, University of Liverpool, 招待講演, 第一発表者

このページの先頭へ▲