研究発表 - Robert J. Lowe

分割表示 >> /  全件表示  47 件中 1 - 47 件目
  1. Native-Speakerism and (Dis)empowerment: An Autoethnography of Success and Failure in Language Teaching and Learning

    Robert J. Lowe, 国外, 口頭発表(招待・特別), 2024年04月, , 2024 KoTESOL International Conference, Sookmyung Women's University, Seoul, Korea TESOL, 招待講演, 第一発表者

  2. Duoethnography in ELT: Research, Reflection, and Practice

    Robert J. Lowe, 国外, 2024年04月, , 2024 KoTESOL International Conference, Sookmyung Women's University, Seoul, Korea TESOL, 招待講演, 第一発表者

  3. The story of a podcast

    Matthew Turner, Matthew Schaefer, Robert J. Lowe, 国内, 口頭発表(一般), 2024年10月, 2024年10月12日2024年10月12日, 2024 Teacher Journeys Conference, Tokyo City University, Japan Association of Language Teaching, Teacher Education and Development Special Interest Group, 一般発表, 共著者

  4. Alienation and teacher well-being: a research agenda

    Richard Pinner, Robert J. Lowe, 国外, 口頭発表(一般), 2024年05月, 2024年05月21日2024年05月25日, PLL5: Psychology in Language Learning conference, Universidad Nacional de Educación a Distancia. Madrid, Spain, International Association for the Psychology of Language Learning, 一般発表, 共著者

  5. #150 - Lowe, R. J. (2022). Native-speakerism among Japanese teacher trainees: Ideology, framing, and counter-framing. JALT journal, 44(2), 235-259.

    Robert J. Lowe, 国内, 口頭発表(招待・特別), 2024年01月, , Lost in Citations (Podcast), Online, Lost in Citations (Podcast), 招待講演, 第一発表者

  6. Alienation and teacher well-being: a research agenda

    Robert J. Lowe, Richard Pinner, 国内, 口頭発表(一般), 2023年09月, , JALT CUE SIG Anniversary conference, 富山大学, 全国語学教育学会, 一般発表, 第一発表者

  7. Frames, ideologies, and language teacher identity construction.

    Robert J. Lowe, 国内, 口頭発表(一般), 2023年05月, , JALT PanSIG Conference, 京都産業大学, 全国語学教育学会, 一般発表, 第一発表者

  8. An ecosystem of development through podcasting: An illustrated exploration

    Matthew W. Turner; Matthew Y. Schaefer; Robert J. Lowe, 国内, ポスター発表, 2023年05月, , JALT PanSIG Conference, 京都産業大学, 全国語学教育学会, 一般発表, 共著者

  9. Podcasting for collaborative knowledge development

    Matthew W. Turner; Matthew Y. Schaefer; Robert J. Lowe, 国内, 口頭発表(一般), 2023年02月, 2023年02月18日2023年02月18日, Sojo University Teaching & Learning Forum, 一般発表, 共著者

  10. Alienation, critical research, and English language teaching

    Robert J. Lowe, 国内, 口頭発表(招待・特別), 2023年02月, 2023年02月11日2023年02月11日, Invisibility in language: Critical theories and critical studies on language, Komaba International Building for Education and Research (KIBER) Room 314, Komaba Campus, The University of Tokyo, Itatsu Lab, Interfaculty Initiative in Information Studies, The University of Tokyo, 招待講演, 第一発表者

  11. Critical Ethnography in English Language Teaching: Theoretical Foundations and a New Method

    Robert J. Lowe, 国内, 2022年11月, , お茶の水女子大学英文学会, お茶の水女子大学, お茶の水女子大学英文学会, 招待講演, 第一発表者

  12. A Podcast Format for Expanding Knowledge Through Engaging With Expertise

    Matthew W. Turner; Matthew Y. Schaefer; Robert J. Lowe, 国内, 2022年11月, , 全国語学教育学会 第48回年次国際大会教材展示会, 福岡国際会議場, 全国語学教育学会, 一般発表, 共著者

  13. Perspectives on how to support learners with special educational needs

    Robert J. Lowe, Matthew Schaefer, Matthew Turner, 国内, 2022年07月, , JALT 2022 PanSIG Conference, 長野県立大学, 全国語学教育学会, 一般発表, 共著者

  14. Critical co-presenterships: Podcasting as reflective practice

    Matthew Schaefer, Robert J. Lowe, 国内, 2022年07月, , JALT 2022 PanSIG Conference, 長野県立大学, 全国語学教育学会, 一般発表, 共著者

  15. Uncovering diverse perspectives and responses to working with learners with special educational needs

    Robert J. Lowe, Matthew Schaefer, Matthew Turner, 国外, 2021年09月, , Celebrating Diversity in ELT: A Get-Together of Voices, Online, Asociación Cordobesa de Profesores de Inglés, 招待講演, 共著者

  16. Challenging native-speakerism through ELF-Aware pedagogy

    Robert J. Lowe, 国内, 2021年08月, , 2021 CELF-ELTama Forum for English Language Teaching, Online, Center for English as a Lingua Franca, Tamagawa University, 招待講演, 第一発表者

  17. Native-speakerism and English as a lingua franca

    Robert J. Lowe, 国内, 2021年06月, , ELT Agora 5, Online, ALT Training Online, 招待講演, 第一発表者

  18. The problem of native-speakerism: Why haven't we resolved this?

    Shin, H., Lowe, R.J., White, A., Unlu, V. & Kiczkowiak, M, 国外, 2021年02月, , 2021 KOTESOL International Conference, Online, KOTESOL, 招待講演, 共著者

  19. The ‘native speaker’ frame in English language teaching

    Robert J. Lowe, 国内, 2021年01月, , Issues of Race and Native-Speakerism in ELT, Online, Kyoto JALT, 招待講演, 第一発表者

  20. Duoethnography: Research, reflection, and practice

    Lowe, R. J., Lawrence, L., Hooper, D., Turner, M., Kasparek, N., Oka, M. & Yamazawa, A. , 国内, 2020年11月, , JALT 2020 National Convention, Online, JALT, 一般発表, 共著者

  21. Teacher development through podcast engagement.

    Turner, M., Schaefer, M. & Lowe, R.J. , 国内, 2020年11月, , JALT 2020 National Convention, Online, JALT, 一般発表, 共著者

  22. デジタル人文学とPunch

    松木孝幸、ロウ・ロバートジェイムス、平野真理, 国内, 2020年03月, , Punch講演会, 東京家政大学, 東京家政大学, 招待講演, 共著者

  23. Teaching English as a lingua franca: A journey from EFL to ELF

    Robert J. Lowe, 国内, 2019年10月, , 上智大学英文学会 第44回大会, 上智大学, 上智大学英文学会 , 招待講演, 第一発表者

  24. Global Englishes and teaching English as a lingua franca

    Lowe, R. J., Shiroza, S. & Furuta, N, 国内, 2019年10月, , 上智大学英文学会 第44回大会, 上智大学, 上智大学英文学会, 招待講演, 共著者

  25. Introducing duoethnographic research in English language teaching

    Robert J. Lowe, Luke Lawrence, 国外, 2019年08月, , BAAL Conference 2019, Manchester, UK, British Association of Applied Linguistics, 一般発表, 共著者

  26. Exploring ideology in ELT: A frame analysis approach

    Robert J. Lowe, 国外, 2019年08月, , BAAL Conference 2019, Manchester, United Kingdom, British Association of Applied Linguistics, 一般発表, 第一発表者

  27. Diversity through interaction: An interview forum

    Schaefer, M., Turner, M. & Lowe, R. J., 国内, 2018年11月, , JALT 2018 National Convention, Granship Shizuoka, Japan Association of Language Teaching, 一般発表, 共著者

  28. Hidden native-speakerism in ELT training

    Lowe, R. J. & Lawrence, L, 国内, 2018年11月, , JALT 2018 National Convention, Granship Shizuoka, Japan Association of Language Teaching, 一般発表, 共著者

  29. Duoethnographic research in applied linguistics and language teaching

    Lowe, R. J. & Lawrence, L, 国内, 2018年06月, , 4th Global Conference on Higher Education, Lakeland College Japan, Lakeland College Japan, 一般発表, 共著者

  30. Creating spaces for further discovery and understanding

    Schaefer, M., Turner, M. & Lowe, R. J., 国内, 2018年05月, , ExcitELT conference 2018, 立教大学, ExcitELT, 一般発表, 共著者

  31. Global educators, local connections

    Schaefer, M., Turner, M. & Lowe, R. J., 国内, 2017年11月, , JALT 2017 National Convention, つくば国際会議場, Japan Association of Language Teaching, 一般発表, 共著者

  32. Collaborative deconstruction of native-speakerism.

    Kusaka, L., Fukunaga, S., Simpson, W., Lowe, R. J., Hashimoto, N., & Unser-Schultz, G, 国内, 2017年11月, , JALT 2017 National Convention, つくば国際会議場, Japan Association of Language Teaching, 一般発表, 共著者

  33. Duoethnography: From research method to pedagogical approach.

    Robert J. Lowe, 国内, 2017年06月, , EFL Teacher Journeys conference 2017, Nagoya, JALT Teacher Development SIG, 一般発表, 共著者

  34. Research and reflection through duoethnography.

    Lowe, R. J. & Lawrence, L, 国内, 2017年06月, , ExcitELT conference 2017, 立教大学, ExcitELT, 一般発表, 共著者

  35. Podcasting as continuing professional development

    Schaefer, M., Turner, M. & Lowe, R. J, 国内, 2017年06月, , ExcitELT conference 2017, 立教大学, ExcitELT, 一般発表, 共著者

  36. Teacher interviews: Stories of transformation

    Schaefer, M., Turner, M. & Lowe, R. J., 国内, 2016年11月, , JALT 2016 National Convention, Nagoya, Japan Association of Language Teaching, 一般発表, 共著者

  37. Presumed competencies and native-speakerism in Japanese university teaching

    Lowe, R. J. & Pinner, R, 国内, 2016年06月, , EFL Teacher Journeys conference 2016, 広島 YMCA, JALT Teacher Development SIG, 一般発表, 共著者

  38. Native-speakerism and authenticity: Connections in theory and practice.

    Lowe, R. J. & Pinner, R., 国内, 2016年06月, , 3rd Global Conference on Higher Education, Lakeland College Japan, Lakeland College Japan, 一般発表, 共著者

  39. Teachers learning through podcasting: A narrative.

    Schaefer, M., Turner, M. & Lowe, R. J., 国内, 2015年11月, , JALT 2015 National Conference, Granship Shizuoka, Japan Association of Language Teaching, 一般発表, 共著者

  40. Integrating blind students into EFL classes

    Robert J. Lowe, 国内, 2015年06月, , Nakasendo English Conference, Saitama, Saitama JALT, 一般発表, 共著者

  41. Reducing bias or reinforcing stereotypes: A critical course evaluation

    Turner, M., & Lowe, R.J. , 国内, 2015年06月, , 2nd Global Conference on Higher Education, Lakeland College Japan, Lakeland College Japan, 一般発表, 共著者

  42. Integrating a blind student into the EFL class

    Robert J. Lowe, 国内, 2015年06月, , FL Teacher Journeys Conference 2015, Tokyo, JALT Teacher Development SIG, 一般発表, 共著者

  43. Reducing bias or reinforcing cultural stereotypes?

    Turner, M., & Lowe, R.J. , 国内, 2014年11月, , JALT 2014 National Conference, つくば国際会議場, Japan Association of Language Teaching, 一般発表, 共著者

  44. Functional language: unlocking deeper interaction

    Schaefer, M., Turner, M. & Lowe, R. J., 国内, 2014年11月, , JALT 2014 National Conference, つくば国際会議場, Japan Association of Language Teaching, 一般発表, 共著者

  45. Developing depth of content and interaction in tasks through the application of functional language

    Schaefer, M., Turner, M. & Lowe, R. J., 国内, 2014年08月, , JACET 2014 International Convention, Tsukuba, 一般社団法人大学英語教育会, 一般発表, 共著者

  46. Foregrounding learner research for TBL activities

    Turner, M., & Lowe, R.J. , 国内, 2013年05月, , JALT 2013 PanSIG Conference, Nagoya, Japan Association of Language Teaching, 一般発表, 共著者

  47. Building intra-group learner autonomy and L2 metalanguage in intensive English courses.

    Robert J. Lowe, 国内, 2011年03月, , IRICE英語教育学会, Tokyo, 国際コミュニケーション英語研究所, 招待講演, 第一発表者

このページの先頭へ▲