研究発表 - 畠山 由香子
-
Duoethnography for Reflective Practice: How Can It Enhance Teacher Identity?
ODA-SHEEHAN Sanae, HATAKEYAMA, Yukako, 国外, 口頭発表(一般), 2025年03月, 2025年03月17日2025年03月19日, 59th RELC International Conference, Singapore, Southeast Asian Ministers of Education Organization (SAMEO) Regional Language Center (RELC), 一般発表, 共著者
-
畠山 由香子・栗田 秀子・山腰 京子, 国内, 口頭発表(一般), 2024年12月, 2024年12月07日2024年12月07日, 第7回 JAAL in JACET 学術交流集会, 京都市(日本), 大学英語教育学会(JACET), 一般発表, 第一発表者
-
大学英語教育における AI の活用と実践ワークショップ(「ChatGPT 初心者 による使用実践:教員と学生による利用例」)
松岡 弥生子・ 小張 敬之・今井 典子・畠山 由香子・戸田 博之・ホワイト ショーン, 国内, シンポジウム・ワークショップ パネル(公募), 2024年12月, 2024年12月07日2024年12月07日, 第7回 JAAL in JACET 学術交流集会, 京都市(日本), 大学英語教育学会(JACET), 一般発表, 共著者
-
Do human ratings correlate with AWE scores? Examining the essays with high and low AWE scores
HATAKEYAMA Yukako, 国外, 口頭発表(一般), 2024年08月, 2024年08月28日2024年08月30日, The 63rd JACET International Convention, Nagoya, Japan, The Japan Association of College English Teachers (JACET) , 一般発表, 第一発表者
-
Did an English course on SDGs lead to L2 learners' change in intercultural communicative competence? Mix-method research for elucidating learner perceptions
HATAKEYAMA Yukako, 国外, 口頭発表(一般), 2024年08月, 2024年08月11日2024年08月16日, 21st AILA World Congress, Kuala Lumpur (Malaysia), International Association of Applied Linguistics, 一般発表, 第一発表者
-
How does feedback type affect the quality of L2 writers’ revised essays? Comparison of peer feedback, AWE, and the two combined
HATAKEYAMA Yukako, 国外, 口頭発表(一般), 2024年03月, 2024年03月11日2024年03月13日, 58th RELC Internacional Conference, Singapore, Southeast Asian Ministers of Education Organization (SAMEO) Regional Language Center (RELC), 一般発表, 第一発表者
-
異文化間能力向上を目指した大学英語授業の取り組み ーSDGs をテーマとした授業とグループワークの実践からー
畠山 由香子, 国内, シンポジウム・ワークショップ パネル(指名), 2023年12月, 2023年12月16日2023年12月16日, シンポジウム:グローバル市民を育てる教育を目指して, 東京都多摩市, 科研費研究成果発表会:基盤研究 B「民主的文化を含む新しいグローバル市民 教育の指標と教育モデルの構築」, 一般発表, 第一発表者
-
ゲストスピーカーによる 特別講義の実践-参加者の 振り返りから-
畠山 由香子・立川 智之, 国内, 口頭発表(一般), 2023年10月, 2023年10月29日2023年10月29日, 日本メディア英語学会 第13回年次大会, 東大阪市(日本), 日本メディア英語学会, 一般発表, 第一発表者
-
Effects of AWE on peer feedback: Comparison of peer feedback comments generated without, before, and after AWE
HATAKEYAMA Yukako, 国外, 口頭発表(一般), 2023年08月, 2023年08月29日2023年08月31日, The Japan Association of College English Teachers (JACET) 62nd International Convention, Tokyo (Japan), The Japan Association of College English Teachers (JACET) , 一般発表, 第一発表者
-
How does feedback type affect L2 learners' text revisions?: Comparison of peer feedback, AWE, and the two combined
HATAKEYAMA Yukako, 国外, 口頭発表(一般), 2023年08月, 2023年08月17日2023年08月20日, 21st Asia TEFL International Conference, Daejeon (Korea), Asia TEFL, 一般発表, 第一発表者
-
Enhancing learners' intercultural communicative competence in Japan: Examining its effects using RFCDC
HATAKEYAMA Yukako, 国外, 口頭発表(一般), 2023年03月, 2023年03月13日2023年03月15日, 57th RELC Internacional Conference, Singapore, Southeast Asian Ministers of Education Organization (SAMEO) Regional Language Center (RELC), 一般発表, 第一発表者
-
Japanese L2 learners’ perspectives on peer review and automated writing evaluation
HATAKEYAMA Yukako, 国外, 2022年10月, , 2022 ALAK International Conference & AILA East-Asia Forum, Online (Virtual Conference), Applied Linguistics Association of Korea (ALAK), 一般発表, 第一発表者
-
Using RFCDC for CLIL-based English classes: Class descriptions and student reflections and voices
HATAKEYAMA Yukako, 国外, 2022年08月, , The Japan Association of College English Teachers (JACET) 6st International Convention, Online, The Japan Association of College English Teachers (JACET) , 一般発表, 第一発表者
-
Peer feedback and automated writing evaluation: Student perspectives found from a semi-structured interview and effects of feedback types on the quality of L2 learners’ revised essays
HATAKEYAMA Yukako, 国内, 2022年05月, , JACET Learner Development SIG Meeting , Online, JACET Learner Development SIG, 一般発表, 第一発表者
-
How does feedback type affect the quality of second language learners’ revised essays?: Comparison of peer feedback and automated writing evaluation
HATAKEYAMA Yukako, 国内, 2021年12月, , 第4回JAAL in JACET(日本応用言語学会)学術交流集会, Online, The Japan Association of College English Teachers (JACET) , 一般発表, 第一発表者
-
Student-facilitated classes: An attempt to enhance student engagement and active learning
HATAKEYAMA Yukako, 国内, 2021年10月, , 日本メディア英語学会 第11回年次大会, Online, 日本メディア英語学会, 一般発表, 第一発表者
-
Peer review: Student perceptions found from a focus group interview
HATAKEYAMA Yukako, 国外, 2021年08月, , The Japan Association of College English Teachers (JACET) 60th International Convention, Online, The Japan Association of College English Techers (JACET), 一般発表, 第一発表者
-
Revisions made in an elective CLIL-based course: Effects and implications
HATAKEYAMA Yukako, 国内, 2020年12月, , the Japan Association of Applied Linguistics (JAAL) in the Japan Association of College English Teachers (JACET), Online, The Japan Association of College English Teachers (JACET) , 一般発表, 第一発表者
-
Essay writing: Student self-rating and reflections
HATAKEYAMA Yukako, 国内, 2020年11月, , The Japan Association for Language Teaching (JALT) 46th Annual International Conference, Online, The Japan Association for Language Teaching (JALT), 一般発表, 第一発表者
-
Reflections of Students on an Essay Writing Course
HATAKEYAMA Yukako, 国内, 2019年11月, , The Japan Association for Language Teaching (JALT) 45th Annual International Conference, Nagoya (Japan), The Japan Association for Language Teaching (JALT), 一般発表, 第一発表者