研究発表 - 畠山 由香子

分割表示 >> /  全件表示  32 件中 1 - 32 件目
  1. Duoethnography for Reflective Practice: How Can It Enhance Teacher Identity?

    ODA-SHEEHAN Sanae, HATAKEYAMA, Yukako, 国外, 口頭発表(一般), 2025年03月, 2025年03月17日2025年03月19日, 59th RELC International Conference, Singapore, Southeast Asian Ministers of Education Organization (SAMEO) Regional Language Center (RELC), 一般発表, 共著者

  2. 全学アンケート結果に基づく外国語教育センターの評価と課題

    畠山 由香子・栗田 秀子・山腰 京子, 国内, 口頭発表(一般), 2024年12月, 2024年12月07日2024年12月07日, 第7回 JAAL in JACET 学術交流集会, 京都市(日本), 大学英語教育学会(JACET), 一般発表, 第一発表者

  3. 大学英語教育における AI の活用と実践ワークショップ(「ChatGPT 初心者 による使用実践:教員と学生による利用例」)

    松岡 弥生子・ 小張 敬之・今井 典子・畠山 由香子・戸田 博之・ホワイト ショーン, 国内, シンポジウム・ワークショップ パネル(公募), 2024年12月, 2024年12月07日2024年12月07日, 第7回 JAAL in JACET 学術交流集会, 京都市(日本), 大学英語教育学会(JACET), 一般発表, 共著者

  4. Do human ratings correlate with AWE scores? Examining the essays with high and low AWE scores

    HATAKEYAMA Yukako, 国外, 口頭発表(一般), 2024年08月, 2024年08月28日2024年08月30日, The 63rd JACET International Convention, Nagoya, Japan, The Japan Association of College English Teachers (JACET) , 一般発表, 第一発表者

  5. Did an English course on SDGs lead to L2 learners' change in intercultural communicative competence? Mix-method research for elucidating learner perceptions

    HATAKEYAMA Yukako, 国外, 口頭発表(一般), 2024年08月, 2024年08月11日2024年08月16日, 21st AILA World Congress, Kuala Lumpur (Malaysia), International Association of Applied Linguistics, 一般発表, 第一発表者

  6. How does feedback type affect the quality of L2 writers’ revised essays? Comparison of peer feedback, AWE, and the two combined

    HATAKEYAMA Yukako, 国外, 口頭発表(一般), 2024年03月, 2024年03月11日2024年03月13日, 58th RELC Internacional Conference, Singapore, Southeast Asian Ministers of Education Organization (SAMEO) Regional Language Center (RELC), 一般発表, 第一発表者

  7. 異文化間能力向上を目指した大学英語授業の取り組み ーSDGs をテーマとした授業とグループワークの実践からー

    畠山 由香子, 国内, シンポジウム・ワークショップ パネル(指名), 2023年12月, 2023年12月16日2023年12月16日, シンポジウム:グローバル市民を育てる教育を目指して, 東京都多摩市, 科研費研究成果発表会:基盤研究 B「民主的文化を含む新しいグローバル市民 教育の指標と教育モデルの構築」, 一般発表, 第一発表者

  8. ゲストスピーカーによる 特別講義の実践-参加者の 振り返りから-

    畠山 由香子・立川 智之, 国内, 口頭発表(一般), 2023年10月, 2023年10月29日2023年10月29日, 日本メディア英語学会 第13回年次大会, 東大阪市(日本), 日本メディア英語学会, 一般発表, 第一発表者

  9. Effects of AWE on peer feedback: Comparison of peer feedback comments generated without, before, and after AWE

    HATAKEYAMA Yukako, 国外, 口頭発表(一般), 2023年08月, 2023年08月29日2023年08月31日, The Japan Association of College English Teachers (JACET) 62nd International Convention, Tokyo (Japan), The Japan Association of College English Teachers (JACET) , 一般発表, 第一発表者

  10. How does feedback type affect L2 learners' text revisions?: Comparison of peer feedback, AWE, and the two combined

    HATAKEYAMA Yukako, 国外, 口頭発表(一般), 2023年08月, 2023年08月17日2023年08月20日, 21st Asia TEFL International Conference, Daejeon (Korea), Asia TEFL, 一般発表, 第一発表者

  11. Enhancing learners' intercultural communicative competence in Japan: Examining its effects using RFCDC

    HATAKEYAMA Yukako, 国外, 口頭発表(一般), 2023年03月, 2023年03月13日2023年03月15日, 57th RELC Internacional Conference, Singapore, Southeast Asian Ministers of Education Organization (SAMEO) Regional Language Center (RELC), 一般発表, 第一発表者

  12. Japanese L2 learners’ perspectives on peer review and automated writing evaluation

    HATAKEYAMA Yukako, 国外, 2022年10月, , 2022 ALAK International Conference & AILA East-Asia Forum, Online (Virtual Conference), Applied Linguistics Association of Korea (ALAK), 一般発表, 第一発表者

  13. Using RFCDC for CLIL-based English classes: Class descriptions and student reflections and voices

    HATAKEYAMA Yukako, 国外, 2022年08月, , The Japan Association of College English Teachers (JACET) 6st International Convention, Online, The Japan Association of College English Teachers (JACET) , 一般発表, 第一発表者

  14. Peer feedback and automated writing evaluation: Student perspectives found from a semi-structured interview and effects of feedback types on the quality of L2 learners’ revised essays

    HATAKEYAMA Yukako, 国内, 2022年05月, , JACET Learner Development SIG Meeting , Online, JACET Learner Development SIG, 一般発表, 第一発表者

  15. How does feedback type affect the quality of second language learners’ revised essays?: Comparison of peer feedback and automated writing evaluation

    HATAKEYAMA Yukako, 国内, 2021年12月, , 第4回JAAL in JACET(日本応用言語学会)学術交流集会, Online, The Japan Association of College English Teachers (JACET) , 一般発表, 第一発表者

  16. Student-facilitated classes: An attempt to enhance student engagement and active learning

    HATAKEYAMA Yukako, 国内, 2021年10月, , 日本メディア英語学会 第11回年次大会, Online, 日本メディア英語学会, 一般発表, 第一発表者

  17. Peer review: Student perceptions found from a focus group interview

    HATAKEYAMA Yukako, 国外, 2021年08月, , The Japan Association of College English Teachers (JACET) 60th International Convention, Online, The Japan Association of College English Techers (JACET), 一般発表, 第一発表者

  18. Revisions made in an elective CLIL-based course: Effects and implications

    HATAKEYAMA Yukako, 国内, 2020年12月, , the Japan Association of Applied Linguistics (JAAL) in the Japan Association of College English Teachers (JACET), Online, The Japan Association of College English Teachers (JACET) , 一般発表, 第一発表者

  19. Essay writing: Student self-rating and reflections

    HATAKEYAMA Yukako, 国内, 2020年11月, , The Japan Association for Language Teaching (JALT) 46th Annual International Conference, Online, The Japan Association for Language Teaching (JALT), 一般発表, 第一発表者

  20. Reflections of Students on an Essay Writing Course

    HATAKEYAMA Yukako, 国内, 2019年11月, , The Japan Association for Language Teaching (JALT) 45th Annual International Conference, Nagoya (Japan), The Japan Association for Language Teaching (JALT), 一般発表, 第一発表者

  21. A classroom report: An advanced English course using CLIL approach

    HATAKEYAMA Yukako, 国内, 2019年08月, , The Japan Association of College English Teachers (JACET) 58th International Convention, Nagoya (Japan), The Japan Association of College English Teachers (JACET) , 一般発表, 第一発表者

  22. Student perceptions of pre-writing processes: A qualitative analysis of students’ reflection texts

    HATAKEYAMA Yukako, 国内, 2018年08月, , the Japan Association of College English Teachers (JACET) 57th International Convention, Sendai (Japan), the Japan Association of College English Teachers (JACET), 一般発表, 第一発表者

  23. “The Four Strands” とは? 実践報告と授業分析

    畠山由香子・山本梓・吉原学・山本成代, 国内, 2017年10月, , 日本メディア英語学会 第7回年次大会, 京都(日本), 日本メディア英語学会, 一般発表, 第一発表者

  24. From Twitter to news articles: Introducing media English in a reading classroom

    HATAKEYAMA Yukako, 国内, 2017年08月, , The Japan Association of College English Teachers (JACET) 56th International Convention, , Tokyo (Japan) , The Japan Association of College English Teachers (JACET) , 一般発表, 第一発表者

  25. メディア英語素材の選別法と活用例: リーダビリティと語彙カバー率、授業実践

    畠山由香子・桝原克己・加藤貴之・山本成代, 国内, 2016年10月, , 日本メディア英語学会 第6回年次大会, 東京(日本), 日本メディア英語学会, 一般発表, 第一発表者

  26. ディクトグロスとメディアをつなぐ

    畠山由香子・山本成代・立川智之・臼倉美里, 国内, 2015年10月, , 日本メディア英語学会 第5回年次大会, 大阪(日本), 日本メディア英語学会, 一般発表, 第一発表者

  27. メディア英語授業実践へのヒント:「英文報道現場の今」と「モバイル端末の普及、CALLシステムの進化」

    畠山由香子・立川智之・吉原学, 国内, 2015年03月, , 言語教育エキスポ2015, 東京(日本), 言語教育エキスポ, 一般発表, 第一発表者

  28. 英語教育のIT化についての考察:モバイル端末を利用した授業

    ホーマン由佳・吉田国子・畠山由香子・吉原学・立川智之, 国内, 2014年10月, , 日本メディア英語学会 第4回年次大会, 名古屋(日本), 日本メディア英語学会, 一般発表, 共著者

  29. Preparation activities for peer review: Students’ comments and responses

    HATAKEYAMA Yukako, 国内, 2012年06月, , The Japan Association of College English Teachers (JACET) Kanto 6th Annual Convention, Yokohama (Japan), The Japan Association of College English Teachers (JACET) Kanto, 一般発表, 第一発表者

  30. Peer-reviewing activities in an academic writing course

    HATAKEYAMA Yukako, 国内, 2010年09月, , The Japan Association of College English Teachers (JACET) 49th Annual Convention, Sendai (Japan), The Japan Association of College English Teachers (JACET) , 一般発表, 第一発表者

  31. 映画を用いた初級者向け授業の試み

    畠山由香子, 国内, 2009年10月, , 日本時事英語学会第51回年次大会, 大阪(日本), 日本時事英語学会, 一般発表, 第一発表者

  32. Introducing book-club activities

    HATAKEYAMA Yukako, 国内, 2009年09月, , The Japan Association of College English Teachers (JACET) 48th Annual Convention., Sapporo (Japan), The Japan Association of College English Teachers (JACET) , 一般発表, 第一発表者

このページの先頭へ▲