Research Keywords 【 display / non-display

  • opacity of compounds

Academic 【 display / non-display

  • The University of Iowa Graduate College, Foreign Language Acquisition Research and Education, Second Language Acquisition, Graduate School(Doctor's Course), 2010.07, 卒業, United States

Degree 【 display / non-display

  • DOCTOR OF PHILOSOPHY, アイオワ大学, 2010.07

Campus Career 【 display / non-display

  • Headquarters for International Affairs Center for International Education, Lecturer, 2020.04 -

External Career 【 display / non-display

  • Michigan State University, Lecturer, 2000.01 - 2005.05

Research Field 【 display / non-display

 

Books 【 display / non-display

  • タスクベースで学ぶ日本語 中級1

    スリ―エーネットワーク2022.05, Textbook, survey, introduction

  • 日本語コミュニケーションのための聴解教材の作成

    講義を聞く教材の作成, ひつじ書房, 2022.03, Textbook, survey, introduction

Papers 【 display / non-display

  • 日本語学習者によるEメール作成 :書き手中心から読み手中心へ

    早稲田日本語教育 実践研究, (2)(p.9 - 24), 2014.02, 萩原 章子, Original, Research paper (bulletin of university, research institution), Single Author

  • プライミング効果と複文内の助動詞の産出に関する検証

    ICU日本語教育研究, (7)(p.3 - 18), 2011.03, 萩原 章子 , Original, Research paper (bulletin of university, research institution), Single Author

  • 「~てあげる」「~てくれる」「~てもらう」の文法性判断テスト―学習者の日本語 履修歴とのかかわりにおいて

    ICU日本語教育研究, (4)(p.3 - 20), 2008.03, 萩原 章子 , Original, Research paper (bulletin of university, research institution), Single Author

Review Papers 【 display / non-display

  • タスクベースで学ぶ日本語 中級1

    スリ―エーネットワーク, 2022.04, 国際基督教大学 教養学部 日本語教育課程, Textbook, Joint Work

  • 日本語コミュニケーションのための聴解教材の作成

    講義を聞く教材の作成, ひつじ書房, 2022.03, Manual etc., Joint Work

Presentations 【 display / non-display

  • 音声情報は漢字の記憶に貢献するか-非漢字圏学習者による音符学習の効果-

    萩原 章子, Domestic, 2021.12, , 第二言語習得研究会(JASLA)全国大会, Invited, Main Speaker

  • 漢字熟語とその構成要素-学習者の意味の保持につながる提示方法を探る-

    萩原章子, Domestic, 2023.11, , 日本語教育学会秋季大会, Not Invited, Main Speaker

  • 非漢字圏学習者の音読み・訓読みの判別力. JSL漢字学習研究会

    萩原 章子, Domestic, 2021.06, , JSL漢字学習研究会, Not Invited, Main Speaker

  • 中級日本語学習者の漢字力―プレースメントテストを用いた 漢字圏・非漢字圏学習者の比較

    Domestic, 2017.05, , 日本語教育学会春季大会, Not Invited, Main Speaker

  • 初級学習者を対象とした漢字プレースメントテストの妥当性‐問題形式・学習者の漢字力の差異に焦点を当てた検証

    Domestic, 2016.11, , 日本語教育学会秋季大会, Not Invited, Main Speaker

display all >>

Receipt of outside funds (Education, Research, Contribution to Society and industry-academia[government] collaboration) 【 display / non-display

  • Grant-in-Aid for Scientific Research(C)2024

  • Grant-in-Aid for Scientific Research(C)2022, 200,000Thousand yen

  • Grant-in-Aid for Scientific Research(C)2021

  • Grant-in-Aid for Early-Career Scientists2020, 264,000Thousand yen

  • Grant-in-Aid for Early-Career Scientists2019

display all >>

 

Contributions as an officer, member, etc., of an academic society 【 display / non-display

  • 2020.06 - now,Committee Member, Domestic