HAGIWARA Akiko
|
|
Academic 【 display / non-display 】
-
The University of Iowa Graduate College, Foreign Language Acquisition Research and Education, Second Language Acquisition, Graduate School(Doctor's Course), 2010.07, 卒業, United States
Campus Career 【 display / non-display 】
-
Headquarters for International Affairs Center for International Education, Lecturer, 2020.04 -
External Career 【 display / non-display 】
-
Michigan State University, Lecturer, 2000.01 - 2005.05
Research Field 【 display / non-display 】
-
Humanities & Social Sciences / Humanities & Social Sciences / Japanese language education
-
Humanities & Social Sciences / Humanities & Social Sciences / Foreign language education
-
Humanities & Social Sciences / Humanities & Social Sciences / Linguistics
Books 【 display / non-display 】
-
タスクベースで学ぶ日本語 中級1
スリ―エーネットワーク2022.05, Textbook, survey, introduction
-
日本語コミュニケーションのための聴解教材の作成
講義を聞く教材の作成, ひつじ書房, 2022.03, Textbook, survey, introduction
Papers 【 display / non-display 】
-
日本語学習者によるEメール作成 :書き手中心から読み手中心へ
早稲田日本語教育 実践研究, (2)(p.9 - 24), 2014.02, 萩原 章子, Original, Research paper (bulletin of university, research institution), Single Author
-
プライミング効果と複文内の助動詞の産出に関する検証
ICU日本語教育研究, (7)(p.3 - 18), 2011.03, 萩原 章子 , Original, Research paper (bulletin of university, research institution), Single Author
-
「~てあげる」「~てくれる」「~てもらう」の文法性判断テスト―学習者の日本語 履修歴とのかかわりにおいて
ICU日本語教育研究, (4)(p.3 - 20), 2008.03, 萩原 章子 , Original, Research paper (bulletin of university, research institution), Single Author
Review Papers 【 display / non-display 】
-
タスクベースで学ぶ日本語 中級1
スリ―エーネットワーク, 2022.04, 国際基督教大学 教養学部 日本語教育課程, Textbook, Joint Work
-
日本語コミュニケーションのための聴解教材の作成
講義を聞く教材の作成, ひつじ書房, 2022.03, Manual etc., Joint Work
Presentations 【 display / non-display 】
-
音声情報は漢字の記憶に貢献するか-非漢字圏学習者による音符学習の効果-
萩原 章子, Domestic, 2021.12, , 第二言語習得研究会(JASLA)全国大会, Invited, Main Speaker
-
漢字熟語とその構成要素-学習者の意味の保持につながる提示方法を探る-
萩原章子, Domestic, 2023.11, , 日本語教育学会秋季大会, Not Invited, Main Speaker
-
非漢字圏学習者の音読み・訓読みの判別力. JSL漢字学習研究会
萩原 章子, Domestic, 2021.06, , JSL漢字学習研究会, Not Invited, Main Speaker
-
中級日本語学習者の漢字力―プレースメントテストを用いた 漢字圏・非漢字圏学習者の比較
Domestic, 2017.05, , 日本語教育学会春季大会, Not Invited, Main Speaker
-
初級学習者を対象とした漢字プレースメントテストの妥当性‐問題形式・学習者の漢字力の差異に焦点を当てた検証
Domestic, 2016.11, , 日本語教育学会秋季大会, Not Invited, Main Speaker
Receipt of outside funds (Education, Research, Contribution to Society and industry-academia[government] collaboration) 【 display / non-display 】
-
Grant-in-Aid for Scientific Research(C)2024
-
Grant-in-Aid for Scientific Research(C)2022, 200,000Thousand yen
-
Grant-in-Aid for Scientific Research(C)2021
-
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists2020, 264,000Thousand yen
-
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists2019
Contributions as an officer, member, etc., of an academic society 【 display / non-display 】
-
2020.06 - now,Committee Member, Domestic