NISHIZAKA Shohei


Position

Assistant Professor

Affiliation

Faculty of Core Research Humanities Division

Faculty

Languages and Culture

Education Organization (Master's Program)

Applied Japanese Linguistics

Education Organization (Doctoral Program)

Japanese Studies in a Global Perspective

URL

写真a

Degree 【 display / non-display

  • 博士, 2019.09

Campus Career 【 display / non-display

  • Faculty of Core Research Humanities Division, Assistant Professor, 2020.10 -

 

Papers 【 display / non-display

  • 動詞の類型化と中国語話者によるアスペクト習得 ――事態の捉え方の違いとインプットに注目して――

    日本語教育, (182)(p.16 - 32), 2022.08, 西坂祥平, Original, Research paper (scientific journal), Single Author

  • 中国語を母語とする日本語学習者による「ている」「ていた」の習得ー習熟度・テンス・動詞タイプからの考察ー

    日本語教育, (180)(p.1 - 16), 2021.12, 西坂祥平, Original, Research paper (scientific journal), Single Author

  • 理系の外国人研究者が向き合う日本語に関する経験ー日本でアカデミックキャリアを積む研究者のストーリーー

    日本語教育, (179)(p.31 - 46), 2021.08, 近藤行人・西坂祥平, Original, Research paper (scientific journal), Coauthor

  • 中国語話者による日本語のテンス・アスペクトの習得-「結果の状態」を中心に-

    日本語/日本語教育研究, (7)(p.133 - 148), 2016, 西坂祥平, Original, Research paper (scientific journal), Single Author

Published Article 【 display / non-display

  • 日本語教育概論における知識の構築と態度の涵養

    日本語教育方法研究会誌, vol.30(2)(p.68 - 69), 2024.03, 衣川隆生・櫻井省吾・西坂祥平・近藤行人, Original, Coauthor, Except for reviews, Other

  • 体験型・発信型プロジェクトを通した日本語学習者の防災意識の変容

    比較日本学教育研究年報(19)(p.55 - 61), 2023.03, 西坂祥平, Original, Single Author, Except for reviews, Meeting report

  • 専門講義理解支援のための説明活動―対話を通じた学習者の理解の変容―

    日本語教育方法研究会誌, vol.23(2)(p.98 - 99), 2017, 近藤行人・西坂祥平・衣川隆生, Original, Coauthor, Except for reviews, Other

  • 日中異文化間コミュニケーション 異文化は自分を映す鏡 : 日本語教師として・日本人として

    中国語話者のための日本語教育研究 (6)(p.80 - 87), 2015, 西坂祥平, Original, Single Author, Except for reviews, Other

Receipt of outside funds (Education, Research, Contribution to Society and industry-academia[government] collaboration) 【 display / non-display

  • Grant-in-Aid for Early-Career Scientists2024

  • Grant-in-Aid for Early-Career Scientists2024

  • Grant-in-Aid for Scientific Research(C)2024

  • Grant-in-Aid for challenging Exploratory Research2024

  • Grant-in-Aid for Challenging Research (Pioneering)/(Exploratory)2023

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