シーハン小田 早苗 ODA-SHEEHAN Sanae
|
|
学歴 【 表示 / 非表示 】
-
お茶の水女子大学, 文教育学部, 教育学専攻科, 大学, 卒業, 日本国
-
コロンビア大学, ティーチャーズ・カレッジ, 英語教授法, 大学院(修士課程), 修了, アメリカ合衆国
-
お茶の水女子大学, 人間文化創成科学研究科博士後期課程, 比較社会文化学専攻言語文化論領域, 大学院(博士課程), 2020年09月, 修了, 日本国
学位 【 表示 / 非表示 】
-
MA in TESOL(文学修士英語教授法), コロンビア大学ティーチャーズカレッジ, 2010年05月
-
博士(学術), お茶の水女子大学, 2020年09月
学内職務経歴 【 表示 / 非表示 】
-
基幹研究院,リサーチフェロー,2021年04月 - 2022年09月
-
全学教育システム改革推進本部 外国語教育センター,講師,2022年10月 - 継続中
学外略歴 【 表示 / 非表示 】
-
ベックマン・コールター株式会社,1994年01月 - 2006年08月
-
トフルゼミナール 英語科,2007年04月 - 2017年03月
-
神奈川工科大学 基礎・教養教育センター,2016年04月 - 2018年03月
-
東京薬科大学 生命科学部,2017年04月 - 2019年03月
-
川口短期大学 ビジネス・こども学科,2017年04月 - 2021年03月
学術著書・訳書 【 表示 / 非表示 】
-
An Autoethnography of Teaching English in Japan: Bridging Life and Academia
Candlin & Mynard, 2022年01月, Sanae Oda-Sheehan, 学術書
-
Pragmatics Undercover: The Search for Natural Talk in EFL Textbooks
全国語学教育学会語用論分科会, 2020年06月, Jerry Talandis Jr., Jim Ronald, Donna Fujimoto, & Noriko Ishihara, 学術書, 91-94
論文 【 表示 / 非表示 】
-
Autoethnographic Exploration as “a Missionary of L2 Pragmatics”
The 29th KoreaTESOL International Conference Post-conference Proceedings, Korea TESOL, 2022巻(頁245 - 255), 2022年10月, Sanae Oda-Sheehan, 原著, 研究論文(国際会議プロシーディングス), 単著
-
One Teacher’s Exploration of Integrative Approaches to Teaching English in the Japanese Context: An Autoethnographic Study
Doctoral dissertation, Ochanomizu University, 2020年09月, Sanae Oda-Sheehan, 原著, 学位論文(博士), 単著
-
Bridging the Gaps: Teachers' Perceptions and Practices of Pragmatics, Grammar, and Communicative Language Teaching
Journal of Ochanomizu University English Society, Ochanomizu University, 7巻(頁24 - 40), 2017年03月, Sanae Oda-Sheehan, 原著, 研究論文(大学,研究機関等紀要), 単著
-
Making Pragmatics and Grammar Work Hand in Hand
JALT International Conference Post-conference Proceedings, JALT 全国語学教育学会, 2015巻(頁340 - 347), 2016年08月, Sanae Oda-Sheehan, 原著, 研究論文(国際会議プロシーディングス), 単著
-
What Teachers Can Do in the Pedagogical Trinity: Pragmatics, Grammar, and Communicative Language Teaching
Accents Asia, Teachers College Columbia University, 8巻2号(頁1 - 8), 2016年03月, Sanae Oda-Sheehan, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著
その他雑誌掲載文 【 表示 / 非表示 】
-
Opening Yourself to New Perspectives: How Guide Dogs Broadened My Horizons
Pragmatics Matters: JALT Pragmatics SIG NewsletterPragmatics Special Interest Group of the Japan Association for Language Teaching (JALT)Issue 60号(頁4 - 5), 2022年09月, Sanae Oda-Sheehan, 原著, 単著, 査読あり, 速報,短報,研究ノート等(学術雑誌)
研究発表 【 表示 / 非表示 】
-
Learners’ Perceptions and Needs to Drive Pedagogical Efforts in L2 Pragmatics
Sanae Oda-Sheehan, 国外, 口頭発表(一般), 2024年03月, 2024年03月11日2024年03月13日, 58th RELC International Conference, Singapore, SEAMEO Regional Language Centre (RELC), 一般発表, 第一発表者
-
Teachers' Autoethnographic Reflections as a "Broker" in Communities of Practice
Sanae Oda-Sheehan, 国外, 口頭発表(一般), 2023年11月, 2023年11月24日2023年11月27日, 49th JALT Annual International Conference, Tsukuba, Japan, The Japan Association of Language Teaching (JALT), 一般発表, 第一発表者
-
What Students Really Need to Learn: Integration of Pragmatics and Grammar Pedagogy
Sanae Oda-Sheehan, 国外, 口頭発表(一般), 2023年04月, 2023年04月29日2023年04月30日, The 30th Korea TESOL (KOTESOL) International Conference, Seoul, Korea, Korea TESOL (KOTESOL), 一般発表, 第一発表者
-
Teacher Burnout and How to Avoid it in Autoethnographic Reflections
Sanae Oda-Sheehan, 国外, 口頭発表(一般), 2022年11月, 2022年11月11日2022年11月14日, JALT 全国語学教育学会2022年度国際大会, 福岡, JALT 全国語学教育学会, 一般発表, 第一発表者
-
Autoethnography and Teachers' Multiple Identities to Bridge School and Society
Sanae Oda-Sheehan, 国外, 口頭発表(一般), 2022年08月, 2022年08月24日2022年08月26日, JACET 大学英語教育学会2022年度国際大会, オンライン, JACET 大学英語教育学会, 一般発表, 第一発表者
研究活動に対する受賞 【 表示 / 非表示 】
-
Best of JALT賞(語用論部門)
JALT 全国語学教育学会, Sanae Oda-Sheehan, Presentation JALT2015, 2016年11月, 国外日本国,
外部資金等受入(教育・社会貢献の外部資金を含む) 【 表示 / 非表示 】
-
統合型指導に向けた英語教師の認知と実践:自己エスノグラフィーによる学際的考察
研究活動スタート支援, 2022年度, 1,100,000千円
-
統合型指導に向けた英語教師の認知と実践:自己エスノグラフィーによる学際的考察
研究活動スタート支援, 2021年度, 1,000,000千円
学術団体の役員、委員等としての貢献 【 表示 / 非表示 】
-
JALT 全国語学教育学会語用論分科会
2016年04月 - 現在,委員, 学会・研究会等, JALT 全国語学教育学会語用論分科会, 国外