Robert J. Lowe

Robert J. Lowe

職名

准教授

所属

基幹研究院 人文科学系

主担当学科

文教育学部言語文化学科

担当大学院(博士前期課程)

人間文化創成科学研究科比較社会文化学専攻英語圏・仏語圏言語文化学コース

担当大学院(博士後期課程)

人間文化創成科学研究科比較社会文化学専攻言語文化論領域

URL

写真a

学歴 【 表示 / 非表示

  • ニューカッスル大学, 人文学部, 社会学科, 大学, 2008年03月, 卒業, グレートブリテンおよび北部アイルランド連合王国(英国)

  • ケンブリッジ大学英語検定機構, その他, 2008年06月, 卒業, グレートブリテンおよび北部アイルランド連合王国(英国)

  • トリニティカレッジロンドン, その他, 2011年12月, 卒業, グレートブリテンおよび北部アイルランド連合王国(英国)

  • ノッティンガム大学, 文学部, 英語学科, 大学院(修士課程), 2012年12月, 卒業, グレートブリテンおよび北部アイルランド連合王国(英国)

  • カンタベリー・クライスト・チャーチ大学, 人文教育学部, 言語学科, 大学院(博士課程), 2017年11月, 卒業, グレートブリテンおよび北部アイルランド連合王国(英国)

学位 【 表示 / 非表示

  • 学士 (社会学), 2008年03月

  • CELTA (Certificate in English Language Teaching to Adults), 2008年06月

  • DipTESOL (Diploma in Teaching English to Speakers of Other Languages), 2011年12月

  • 修士 (応用言語学), 2012年12月

  • 博士 (応用言語学), 2017年11月

学内職務経歴 【 表示 / 非表示

  • 基幹研究院 人文科学系 言語文化学科,准教授,2022年04月 - 継続中

学外略歴 【 表示 / 非表示

  • 東京家政大学 英語コミュニケーション学科,准教授,2015年04月 - 2022年03月

専門分野(科研費分類) 【 表示 / 非表示

 

学術著書・訳書 【 表示 / 非表示

  • Bloomsbury world Englishes: Pedagogies

    Tackling native-speakerism through ELF-aware pedagogy, Boomsbury, 2021年08月, Robert J. Lowe, Marek Kiczkowiak, Yasemin Bayyurt, 研究書, 143-156

  • Theorizing shadow education and academic success in East Asia: Understanding the meaning, value, and use of shadow education by East Asian students

    Japan: Forms and Functions of Shadow Education, Routledge, 2021年07月, Robert J. Lowe, Ryo Mizukura, Young Chun Kim, Joon-Hung Jung, 研究書, 122-140

  • Native-speakerism: Its resilience and undoing.

    Towards the undoing of native-speakerism through dialogue: A plenary interview process, Springer, 2020年12月, Matthew Turner, Matthew Schaefer, Robert J. Lowe, Stephanie Houghton, Stephanie Houghton, Jeremie Bouchard, 研究書, 261-287

  • Uncovering Ideology in English Language Teaching: Identifying the 'Native Speaker' Frame

    Springer, 2020年07月, Robert J. Lowe, 研究書

  • International Perspectives on Diversity in ELT

    Uncovering diverse perspectives and responses to working with English learners with special educational needs, Palgrave Mamillan, 2020年07月, Robert J. Lowe, Matthew Schaefer, Matthew turner, Darío Luis Banegas, Griselda Beacon, Mercedes Pérez Berbain, 研究書, 229-245

全件表示 >>

論文 【 表示 / 非表示

  • Native-speakerism among Japanese teacher trainees: Ideology, framing, and counter-framing.

    JALT Journal, 44巻2号(頁235 - 259), 2022年11月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著

  • Language Teacher Identity, World Englishes, and ELF: A Duoethnography Between a “Native Speaker” Teacher and a “Non-Native Speaker” Teacher

    Journal of Language, Identity & Education(頁1 - 14), 2022年11月, Elif Kemaloglu-Er; Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 共著者

  • Max Horkheimer’s early critical theory, and critical ELT research

    Journal of Research Institute, Vol. 62: Criticality in English Language Teaching, 62巻(頁1 - 18), 2021年12月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(大学,研究機関紀要), 単著

  • Creative writing for publication: An action research study of motivation, engagement, and language development in Argentinian secondary schools

    Studies in Second Language Learning and Teachin, 11巻3号(頁401 - 421), 2021年11月, Dario Banegas, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 共著者

  • Native-speakerism in ELT: ‘Native speakers’ more likely to be invited as conference plenary speakers

    Journal of Multilingual and Multicultural Development(頁1 - 16), 2021年10月, Marek Kiczkowiak, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 共著者

全件表示 >>

研究発表 【 表示 / 非表示

  • Critical Ethnography in English Language Teaching: Theoretical Foundations and a New Method

    Robert J. Lowe, 国内, 2022年11月, お茶の水女子大学英文学会, お茶の水女子大学, お茶の水女子大学英文学会, 招待講演, 第一発表者

  • A Podcast Format for Expanding Knowledge Through Engaging With Expertise

    Matthew W. Turner; Matthew Y. Schaefer; Robert J. Lowe, 国内, 2022年11月, 全国語学教育学会 第48回年次国際大会教材展示会, 福岡国際会議場, 全国語学教育学会, 一般発表, 共著者

  • Perspectives on how to support learners with special educational needs

    Robert J. Lowe, Matthew Schaefer, Matthew Turner, 国内, 2022年07月, JALT 2022 PanSIG Conference, 長野県立大学, 全国語学教育学会, 一般発表, 共著者

  • Critical co-presenterships: Podcasting as reflective practice

    Matthew Schaefer, Robert J. Lowe, 国内, 2022年07月, JALT 2022 PanSIG Conference, 長野県立大学, 全国語学教育学会, 一般発表, 共著者

  • Uncovering diverse perspectives and responses to working with learners with special educational needs

    Robert J. Lowe, Matthew Schaefer, Matthew Turner, 国外, 2021年09月, Celebrating Diversity in ELT: A Get-Together of Voices, Online, Asociación Cordobesa de Profesores de Inglés, 招待講演, 共著者

全件表示 >>