Robert J. Lowe Robert J. Lowe
|
|
学歴 【 表示 / 非表示 】
-
ニューカッスル大学, 人文学部, 社会学科, 大学, 2008年03月, 卒業, グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)
-
ケンブリッジ大学英語検定機構, その他, 2008年06月, 卒業, グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)
-
トリニティカレッジロンドン, その他, 2011年12月, 卒業, グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)
-
ノッティンガム大学, 文学部, 英語学科, 大学院(修士課程), 2012年12月, 卒業, グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)
-
カンタベリー・クライスト・チャーチ大学, 人文教育学部, 言語学科, 大学院(博士課程), 2017年11月, 卒業, グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)
学位 【 表示 / 非表示 】
-
学士 (社会学), ニューカッスル大学, 2008年03月
-
CELTA (Certificate in English Language Teaching to Adults), ケンブリッジ大学英語検定機構, 2008年06月
-
DipTESOL (Diploma in Teaching English to Speakers of Other Languages), トリニティカレッジロンドン, 2011年12月
-
修士 (応用言語学), ノッティンガム大学, 2012年12月
-
博士 (応用言語学), カンタベリー・クライスト・チャーチ大学, 2017年11月
学術著書・訳書 【 表示 / 非表示 】
-
Discourses of identity: Language learning, teaching, and reclamation perspectives in Japan
Frames, ideologies, and the construction of professional identities among non-Japanese EFL teachers in Japan, Palgrave Macmillan, 2022年12月, Robert J. Lowe, Martin Mielick, Ryuko Kubota, Luke Lawrence, 学術書, 301-319
-
Cultivating professional development through critical friendship and reflective practice: Cases from Japan
Critical co-presenterships: Podcasting as reflective practice, Candlin & Mynard ePublishing, 2023年10月, Matthew Schaefer, Robert J. Lowe, Adrianne Verla Uchida, Jennie Roloff-Rothman, 学術書, 253-280
-
Bloomsbury world Englishes: Pedagogies
Tackling native-speakerism through ELF-aware pedagogy, Boomsbury, 2021年08月, Robert J. Lowe, Marek Kiczkowiak, Yasemin Bayyurt, 学術書, 143-156
-
Theorizing shadow education and academic success in East Asia: Understanding the meaning, value, and use of shadow education by East Asian students
Japan: Forms and Functions of Shadow Education, Routledge, 2021年07月, Robert J. Lowe, Ryo Mizukura, Young Chun Kim, Joon-Hung Jung, 学術書, 122-140
-
Native-speakerism: Its resilience and undoing.
Towards the undoing of native-speakerism through dialogue: A plenary interview process, Springer, 2020年12月, Matthew Turner, Matthew Schaefer, Robert J. Lowe, Stephanie Houghton, Stephanie Houghton, Jeremie Bouchard, 学術書, 261-287
論文 【 表示 / 非表示 】
-
Language Teacher Identity, World Englishes, and ELF: A Duoethnography Between a “Native Speaker” Teacher and a “Non-Native Speaker” Teacher
Journal of Language, Identity & Education, , 22巻5号(頁478 - 491), 2023年09月, Elif Kemaloglu-Er; Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 共著者
-
Native-speakerism among Japanese teacher trainees: Ideology, framing, and counter-framing.
JALT Journal, 全国語学教育学会, 44巻2号(頁235 - 259), 2022年11月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著
-
Duoethnographic projects in the classroom
The Language Teacher, 全国語学教育学会, 47巻6号(頁49 - 50), 2023年11月, Robert J. Lowe, Luke Lawrence, 原著, 研究論文(学術雑誌), 第一著者相当
-
A podcast format for expanding knowledge through engaging with expertise
Learning from Students, Educating Teachers—Research and Practice, 全国語学教育学会(頁244 - 250), 2023年09月, Matthew Turner, Matthew Schaefer, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(国際会議プロシーディングス), 共著者
-
Revisiting and Extending Duoethnographies: Reflections on Research, Development, and Practice
Explorations in Teacher Development, JALT Teacher Development SIG, 29巻1号(頁56 - 66), 2023年05月, Robert J. Lowe, Luke Lawrence, Daniel Hooper, Matthew W. Turner, Nick Kasparek, 原著, 研究論文(学術雑誌), 共著者
研究発表 【 表示 / 非表示 】
-
Alienation and teacher well-being: a research agenda
Robert J. Lowe, Richard Pinner, 国内, 口頭発表(一般), 2023年09月, , JALT CUE SIG Anniversary conference, 富山大学, 全国語学教育学会, 一般発表, 第一発表者
-
Frames, ideologies, and language teacher identity construction.
Robert J. Lowe, 国内, 口頭発表(一般), 2023年05月, , JALT PanSIG Conference, 京都産業大学, 全国語学教育学会, 一般発表, 第一発表者
-
An ecosystem of development through podcasting: An illustrated exploration
Matthew W. Turner; Matthew Y. Schaefer; Robert J. Lowe, 国内, ポスター発表, 2023年05月, , JALT PanSIG Conference, 京都産業大学, 全国語学教育学会, 一般発表, 共著者
-
Podcasting for collaborative knowledge development
Matthew W. Turner; Matthew Y. Schaefer; Robert J. Lowe, 国内, 口頭発表(一般), 2023年02月, 2023年02月18日2023年02月18日, Sojo University Teaching & Learning Forum, 一般発表, 共著者
-
Alienation, critical research, and English language teaching
Robert J. Lowe, 国内, 口頭発表(招待・特別), 2023年02月, 2023年02月11日2023年02月11日, Invisibility in language: Critical theories and critical studies on language, Komaba International Building for Education and Research (KIBER) Room 314, Komaba Campus, The University of Tokyo, Itatsu Lab, Interfaculty Initiative in Information Studies, The University of Tokyo, 招待講演, 第一発表者