論文 - Robert J. Lowe

分割表示 >> /  全件表示  48 件中 1 - 48 件目
  1. Exploring Duoethnography in ELT Research Ecosystems: Accessibility, Misuse, and Further Horizons

    International Review of Qualitative Research, Sage, 17巻1号(頁31 - 48), 2024年03月, Robert J. Lowe, Marc Jones, 原著, 研究論文(学術雑誌), 第一著者相当

  2. A note on authenticity, reflexivity, and subversion in the classroom

    ELT Journal, Oxford University Press, 78巻1号(頁92 - 94), 2024年01月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著

  3. Producing and researching podcasts as a reflective medium in English language teaching

    Language Teaching, Cambridge University Press, 57巻1号(頁139 - 142), 2024年01月, Matthew Turner, Robert J. Lowe, Matthew Schaefer, , 原著, 研究論文(学術雑誌), 共著者

  4. Language Teacher Identity, World Englishes, and ELF: A Duoethnography Between a “Native Speaker” Teacher and a “Non-Native Speaker” Teacher

    Journal of Language, Identity & Education, , 22巻5号(頁478 - 491), 2023年09月, Elif Kemaloglu-Er; Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 共著者

  5. Native-speakerism among Japanese teacher trainees: Ideology, framing, and counter-framing.

    JALT Journal, 全国語学教育学会, 44巻2号(頁235 - 259), 2022年11月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著

  6. Teaching in-text referencing

    The Language Teacher, Japan Association for Language Teaching, 49巻4号(頁36 - 37), 2025年07月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著

  7. Making academic reference lists

    The Language Teacher, Japan Association for Language Teaching, 49巻4号(頁37 - 38), 2025年07月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著

  8. Native-speakerism in ELT: ‘Native speakers’ more likely to be invited as conference plenary speakers

    Journal of Multilingual and Multicultural Development, Taylor & Francis, 45巻5号(頁1408 - 1423), 2024年08月, Marek Kiczkowiak, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 共著者

  9. “Native-Speakerism Is an Ideology That Benefits Western ELT Institutions”

    The English Connection, Korea TESOL, 28巻1号(頁17 - 19), 2024年03月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著

  10. Duoethnographic projects in the classroom

    The Language Teacher, 全国語学教育学会, 47巻6号(頁49 - 50), 2023年11月, Robert J. Lowe, Luke Lawrence, 原著, 研究論文(学術雑誌), 第一著者相当

  11. A podcast format for expanding knowledge through engaging with expertise

    Learning from Students, Educating Teachers—Research and Practice, 全国語学教育学会(頁244 - 250), 2023年09月, Matthew Turner, Matthew Schaefer, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(国際会議プロシーディングス), 共著者

  12. Revisiting and Extending Duoethnographies: Reflections on Research, Development, and Practice

    Explorations in Teacher Development, JALT Teacher Development SIG, 29巻1号(頁56 - 66), 2023年05月, Robert J. Lowe, Luke Lawrence, Daniel Hooper, Matthew W. Turner, Nick Kasparek, 原著, 研究論文(学術雑誌), 共著者

  13. Max Horkheimer’s early critical theory, and critical ELT research

    Journal of Research Institute, Vol. 62: Criticality in English Language Teaching, , 62巻(頁1 - 18), 2021年12月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(大学,研究機関等紀要), 単著

  14. Creative writing for publication: An action research study of motivation, engagement, and language development in Argentinian secondary schools

    Studies in Second Language Learning and Teachin, , 11巻3号(頁401 - 421), 2021年11月, Dario Banegas, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 共著者

  15. Frame analysis in critical ethnography: Applications for ELT research.

    Language, Culture and Curriculum, , 34巻3号(頁307 - 320), 2021年09月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著

  16. Teacher development through podcast engagement

    Communities of teachers & learners., (頁53 - 60), 2021年08月, Matthew Turner, Matthew Schaefer, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(国際会議プロシーディングス), 共著者

  17. Dialogic research engagement through podcasting as a step towards action research: A collaborative autoethnography of teachers exploring their knowledge and practice.

    Educational Action Research, , 29巻3号(頁429 - 446), 2021年08月, Robert J. Lowe, Matthew Schaefer, Matthew turner, 原著, 研究論文(学術雑誌), 第一著者相当

  18. Podcasting through the pandemic

    BAAL News, , 118巻(頁16), 2021年01月, Matthew Turner, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(研究会,シンポジウム資料等), 共著者

  19. Selected poster presentations from the British Association of Applied Linguistics conference, Manchester Metropolitan University, UK, August 2019: Exploring ideology in ELT: A frame analysis approach.

    Language Teaching, , 53巻3号(頁383 - 386), 2020年10月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著

  20. Professional development and research engagement through podcasting

    ELT Research, , 35巻(頁28 - 30), 2020年03月, Matthew Turner, Robert J. Lowe, Matthew Schaefer, 原著, 研究論文(研究会,シンポジウム資料等), 共著者

  21. デジタル人文学と雑誌Punch

    東京家政大学研究紀要, , 60巻1号(頁123 - 130), 2020年03月, Matsuki,, T., Lowe, R.J., & Hirano, M, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著

  22. L.A. Hill’s ‘Neutral English’ – a historical counterpoint to ELF

    ELT Journal, , 74巻1号(頁20 - 28), 2020年02月, Robert J. Lowe, Richard Smith, 原著, 研究論文(学術雑誌), 第一著者相当

  23. Diversity through interaction: An interview forum

    Diversity through inclusion, (頁57 - 66), 2019年08月, Matthew Turner, Matthew Schaefer, Robert J. Lowe, Mehrasa Alizadeh, Dat Bao, & Judith B. O’Loughlin, 原著, 研究論文(国際会議プロシーディングス), 共著者

  24. Native-speakerism and ‘hidden curricula’ in ELT training: A duoethnography

    Journal of Language and Discrimination, , 2巻2号(頁162 - 187), 2018年12月, Robert J. Lowe, Luke Lawrence, 原著, 研究論文(学術雑誌), 第一著者相当

  25. Collaborative Deconstruction of Native-Speakerism

    Language teaching in a global age: Shaping the classroom, shaping the world, (頁33 - 42), 2018年08月, 原著, 研究論文(国際会議プロシーディングス), 共著者

  26. Duoethnographic projects in the language class

    Modern English Teacher, , 27巻1号(頁74 - 77), 2018年08月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著

  27. Global Educators, Local Connections

    Language teaching in a global age: Shaping the classroom, shaping the world , (頁15 - 22), 2017年08月, Matthew Schaefer, Matthew Turner, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(国際会議プロシーディングス), 第一著者相当

  28. Native-speakerism and the complexity of personal experience: A duoethnographic study.

    Cogent Education, , 3巻1号(頁1 - 16), 2016年12月, Robert J. Lowe, Marek Kiczkowiak, 原著, 研究論文(学術雑誌), 第一著者相当

  29. Reflections on Thomas Paikeday's 'The Native Speaker is Dead!'

    英語英文学研究, , 22巻(頁24 - 36), 2016年08月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(大学,研究機関等紀要), 単著

  30. Strategies for maintaining interactional coherence in Computer Mediated Communication

    東京家政大学研究紀要, , 56巻1号(頁59 - 65), 2016年08月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(大学,研究機関等紀要), 単著

  31. Special needs training as a part of continuing professional development

    OnCue Journal, , 9巻1号(頁50 - 58), 2016年06月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著

  32. Special educational needs in ELT: Towards a framework for continuing professional development

    English Language Teacher Education and Development, , 19巻(頁23 - 31), 2016年06月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著

  33. Special educational needs coordinators in ELT: A necessary step?

    Modern English Teacher, , 25巻2号(頁73 - 75), 2016年05月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著

  34. Finding the connections between native-speakerism and authenticity

    Applied Linguistics Review, , 7巻1号(頁27 - 52), 2016年03月, Robert J. Lowe, Richard Pinner, 原著, 研究論文(学術雑誌), 第一著者相当

  35. A matter of degrees: Native-speakerism and centre qualification bias in Japan

    The Journal of English as an International Language, , 10巻2号(頁1 - 17), 2015年12月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著

  36. Integrating blind students

    English Teaching Professional, , 99巻(頁16 - 18), 2015年06月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著

  37. Generating content in a 3/2/1 fluency activity with low-proficiency learners

    New Directions in Teaching and Learning English Discussion, , 3巻(頁128 - 133), 2015年03月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(大学,研究機関等紀要), 単著

  38. Cram schools in Japan: The need for research

    The Language Teacher, , 39巻1号(頁26 - 31), 2015年03月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著

  39. Snapshot: An activity for practicing adjectives to describe emotions

    The Language Teacher, , 38巻6号(頁25 - 26), 2014年11月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著

  40. Foregrounding learner research for TBL activities

    The 2013 Pan-SIG conference proceedings, (頁138 - 144), 2014年11月, Matthew Turner, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(国際会議プロシーディングス), 共著者

  41. Collectively adapting graded readers into comic strips

    The Language Teacher, , 38巻2号(頁27 - 28), 2014年06月, Robert J. Lowe, Matthew Turner, 原著, 研究論文(学術雑誌), 第一著者相当

  42. Targeting and teaching appropriate vocabulary: Considering emergence and context

    New Directions in Teaching and Learning English Discussion, , 3巻(頁110 - 114), 2014年03月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(大学,研究機関等紀要), 単著

  43. Thinking About Language Teaching: Selected Articles 1982- 2011. Michael Swan. Oxford: Oxford University Press, 2012. xi + 230 pp.

    JALT Journal, , 35巻1号(頁135 - 137), 2013年05月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著

  44. Wolves in sheep’s clothing; Problematic representations of gender in authentic EFL vocabulary texts

    The Journal and Proceedings of the Gender Awareness in Language Education SIG, , 6巻(頁6 - 26), 2013年03月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著

  45. A question of qualifications: Making a case for TESOL diplomas

    OnCUE Journal , , 6巻3号(頁54 - 61), 2012年12月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著

  46. Promoting L2 use as a means of facilitating TBLT in Japanese classrooms

    The Language Teacher, , 36巻6号(頁21 - 26), 2012年12月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著

  47. Building intra-group learner autonomy and L2 metalanguage in intensive English courses.

    IRICE Plaza, , 21巻(頁45 - 53), 2011年08月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著

  48. Promoting L2 metalanguage in the ESL classroom

    人間文化研究所, , 5巻(頁60 - 68), 2011年03月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著

このページの先頭へ▲