論文 - Robert J. Lowe
-
Exploring Duoethnography in ELT Research Ecosystems: Accessibility, Misuse, and Further Horizons
International Review of Qualitative Research, Sage, 17巻1号(頁31 - 48), 2024年03月, Robert J. Lowe, Marc Jones, 原著, 研究論文(学術雑誌), 第一著者相当
-
A note on authenticity, reflexivity, and subversion in the classroom
ELT Journal, Oxford University Press, 78巻1号(頁92 - 94), 2024年01月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著
-
Producing and researching podcasts as a reflective medium in English language teaching
Language Teaching, Cambridge University Press, 57巻1号(頁139 - 142), 2024年01月, Matthew Turner, Robert J. Lowe, Matthew Schaefer, , 原著, 研究論文(学術雑誌), 共著者
-
Journal of Language, Identity & Education, , 22巻5号(頁478 - 491), 2023年09月, Elif Kemaloglu-Er; Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 共著者
-
Native-speakerism among Japanese teacher trainees: Ideology, framing, and counter-framing.
JALT Journal, 全国語学教育学会, 44巻2号(頁235 - 259), 2022年11月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著
-
The Language Teacher, Japan Association for Language Teaching, 49巻4号(頁36 - 37), 2025年07月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著
-
Making academic reference lists
The Language Teacher, Japan Association for Language Teaching, 49巻4号(頁37 - 38), 2025年07月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著
-
Native-speakerism in ELT: ‘Native speakers’ more likely to be invited as conference plenary speakers
Journal of Multilingual and Multicultural Development, Taylor & Francis, 45巻5号(頁1408 - 1423), 2024年08月, Marek Kiczkowiak, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 共著者
-
“Native-Speakerism Is an Ideology That Benefits Western ELT Institutions”
The English Connection, Korea TESOL, 28巻1号(頁17 - 19), 2024年03月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著
-
Duoethnographic projects in the classroom
The Language Teacher, 全国語学教育学会, 47巻6号(頁49 - 50), 2023年11月, Robert J. Lowe, Luke Lawrence, 原著, 研究論文(学術雑誌), 第一著者相当
-
A podcast format for expanding knowledge through engaging with expertise
Learning from Students, Educating Teachers—Research and Practice, 全国語学教育学会(頁244 - 250), 2023年09月, Matthew Turner, Matthew Schaefer, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(国際会議プロシーディングス), 共著者
-
Revisiting and Extending Duoethnographies: Reflections on Research, Development, and Practice
Explorations in Teacher Development, JALT Teacher Development SIG, 29巻1号(頁56 - 66), 2023年05月, Robert J. Lowe, Luke Lawrence, Daniel Hooper, Matthew W. Turner, Nick Kasparek, 原著, 研究論文(学術雑誌), 共著者
-
Max Horkheimer’s early critical theory, and critical ELT research
Journal of Research Institute, Vol. 62: Criticality in English Language Teaching, , 62巻(頁1 - 18), 2021年12月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(大学,研究機関等紀要), 単著
-
Studies in Second Language Learning and Teachin, , 11巻3号(頁401 - 421), 2021年11月, Dario Banegas, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 共著者
-
Frame analysis in critical ethnography: Applications for ELT research.
Language, Culture and Curriculum, , 34巻3号(頁307 - 320), 2021年09月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著
-
Teacher development through podcast engagement
Communities of teachers & learners., (頁53 - 60), 2021年08月, Matthew Turner, Matthew Schaefer, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(国際会議プロシーディングス), 共著者
-
Educational Action Research, , 29巻3号(頁429 - 446), 2021年08月, Robert J. Lowe, Matthew Schaefer, Matthew turner, 原著, 研究論文(学術雑誌), 第一著者相当
-
Podcasting through the pandemic
BAAL News, , 118巻(頁16), 2021年01月, Matthew Turner, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(研究会,シンポジウム資料等), 共著者
-
Language Teaching, , 53巻3号(頁383 - 386), 2020年10月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著
-
Professional development and research engagement through podcasting
ELT Research, , 35巻(頁28 - 30), 2020年03月, Matthew Turner, Robert J. Lowe, Matthew Schaefer, 原著, 研究論文(研究会,シンポジウム資料等), 共著者
-
東京家政大学研究紀要, , 60巻1号(頁123 - 130), 2020年03月, Matsuki,, T., Lowe, R.J., & Hirano, M, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著
-
L.A. Hill’s ‘Neutral English’ – a historical counterpoint to ELF
ELT Journal, , 74巻1号(頁20 - 28), 2020年02月, Robert J. Lowe, Richard Smith, 原著, 研究論文(学術雑誌), 第一著者相当
-
Diversity through interaction: An interview forum
Diversity through inclusion, (頁57 - 66), 2019年08月, Matthew Turner, Matthew Schaefer, Robert J. Lowe, Mehrasa Alizadeh, Dat Bao, & Judith B. O’Loughlin, 原著, 研究論文(国際会議プロシーディングス), 共著者
-
Native-speakerism and ‘hidden curricula’ in ELT training: A duoethnography
Journal of Language and Discrimination, , 2巻2号(頁162 - 187), 2018年12月, Robert J. Lowe, Luke Lawrence, 原著, 研究論文(学術雑誌), 第一著者相当
-
Collaborative Deconstruction of Native-Speakerism
Language teaching in a global age: Shaping the classroom, shaping the world, (頁33 - 42), 2018年08月, 原著, 研究論文(国際会議プロシーディングス), 共著者
-
Duoethnographic projects in the language class
Modern English Teacher, , 27巻1号(頁74 - 77), 2018年08月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著
-
Global Educators, Local Connections
Language teaching in a global age: Shaping the classroom, shaping the world , (頁15 - 22), 2017年08月, Matthew Schaefer, Matthew Turner, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(国際会議プロシーディングス), 第一著者相当
-
Native-speakerism and the complexity of personal experience: A duoethnographic study.
Cogent Education, , 3巻1号(頁1 - 16), 2016年12月, Robert J. Lowe, Marek Kiczkowiak, 原著, 研究論文(学術雑誌), 第一著者相当
-
Reflections on Thomas Paikeday's 'The Native Speaker is Dead!'
英語英文学研究, , 22巻(頁24 - 36), 2016年08月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(大学,研究機関等紀要), 単著
-
Strategies for maintaining interactional coherence in Computer Mediated Communication
東京家政大学研究紀要, , 56巻1号(頁59 - 65), 2016年08月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(大学,研究機関等紀要), 単著
-
Special needs training as a part of continuing professional development
OnCue Journal, , 9巻1号(頁50 - 58), 2016年06月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著
-
Special educational needs in ELT: Towards a framework for continuing professional development
English Language Teacher Education and Development, , 19巻(頁23 - 31), 2016年06月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著
-
Special educational needs coordinators in ELT: A necessary step?
Modern English Teacher, , 25巻2号(頁73 - 75), 2016年05月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著
-
Finding the connections between native-speakerism and authenticity
Applied Linguistics Review, , 7巻1号(頁27 - 52), 2016年03月, Robert J. Lowe, Richard Pinner, 原著, 研究論文(学術雑誌), 第一著者相当
-
A matter of degrees: Native-speakerism and centre qualification bias in Japan
The Journal of English as an International Language, , 10巻2号(頁1 - 17), 2015年12月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著
-
English Teaching Professional, , 99巻(頁16 - 18), 2015年06月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著
-
Generating content in a 3/2/1 fluency activity with low-proficiency learners
New Directions in Teaching and Learning English Discussion, , 3巻(頁128 - 133), 2015年03月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(大学,研究機関等紀要), 単著
-
Cram schools in Japan: The need for research
The Language Teacher, , 39巻1号(頁26 - 31), 2015年03月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著
-
Snapshot: An activity for practicing adjectives to describe emotions
The Language Teacher, , 38巻6号(頁25 - 26), 2014年11月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著
-
Foregrounding learner research for TBL activities
The 2013 Pan-SIG conference proceedings, (頁138 - 144), 2014年11月, Matthew Turner, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(国際会議プロシーディングス), 共著者
-
Collectively adapting graded readers into comic strips
The Language Teacher, , 38巻2号(頁27 - 28), 2014年06月, Robert J. Lowe, Matthew Turner, 原著, 研究論文(学術雑誌), 第一著者相当
-
Targeting and teaching appropriate vocabulary: Considering emergence and context
New Directions in Teaching and Learning English Discussion, , 3巻(頁110 - 114), 2014年03月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(大学,研究機関等紀要), 単著
-
JALT Journal, , 35巻1号(頁135 - 137), 2013年05月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著
-
Wolves in sheep’s clothing; Problematic representations of gender in authentic EFL vocabulary texts
The Journal and Proceedings of the Gender Awareness in Language Education SIG, , 6巻(頁6 - 26), 2013年03月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著
-
A question of qualifications: Making a case for TESOL diplomas
OnCUE Journal , , 6巻3号(頁54 - 61), 2012年12月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著
-
Promoting L2 use as a means of facilitating TBLT in Japanese classrooms
The Language Teacher, , 36巻6号(頁21 - 26), 2012年12月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著
-
Building intra-group learner autonomy and L2 metalanguage in intensive English courses.
IRICE Plaza, , 21巻(頁45 - 53), 2011年08月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著
-
Promoting L2 metalanguage in the ESL classroom
人間文化研究所, , 5巻(頁60 - 68), 2011年03月, Robert J. Lowe, 原著, 研究論文(学術雑誌), 単著