Presentations - SAKAMOTO Akira

Division display  21 - 40 of about 176 /  All the affair displays >>
  1. SNSにストレス経験を書き込むことが精神的健康にどんな影響を及ぼすのか?

    鄭姝・堀内由樹子・寺本水羽・坂元章, Domestic, 2020.08, , 日本心理学会第84回大会, 東洋大学(オンライン), 日本心理学会, Not Invited, Coauthor

  2. The effects of the Internet use on adolescents’ sexual reality and experiences: A three-wave panel study of Japanese high school students

    M. KASHIBUCHI, R. ANDO, K. SUZUKI, R. KATSURA, A. KUMAZAKI & A. SAKAMOTO, International, 2012.07, , The 30th International Congress of Psychology, Cape Town, South Africa, Not Invited, Coauthor

  3. The effects of classroom teachers' policies on cyberbullying and school bullying in elementary, junior high, and high schools in Japan

    Kumazaki, A.,Suzuki, K., Katsura, R., Kashibuchi, M., & Sakamoto,A., Domestic, 2012.03, , The 2nd Asian Conference on Psychology and the Behavioral Sciences, Osaka, Japan, Not Invited, Coauthor

  4. Cinderella effects on women's interests of personal power

    Asoh, N., & Sakamoto, A., Domestic, 2012.03, , The 2nd Asian Conference on Psychology and the Behavioral Sciences, Osaka, Japan, Not Invited, Coauthor

  5. The moderating effects of online etiquettes on the effect of Internet-use on cyber-bullying: The two-wave panel study of Japanese elementary, secondary, and high school students

    Kumazaki, A.,Suzuki, K., Katsura, R., Sakamoto,A., & Kashibuchi, M., International, 2011.11, , The 3rd Global Conference Bullying and the Abuse of Power, Plague, Czech Republic, Not Invited, Coauthor

  6. Effects of Internet usage on cyber- and school-bullying experiences: A two-wave panel study of Japanese elementary, secondary, and high school students

    Suzuki, K., Kumazaki, A., Katsura, R., Sakamoto,A., & Kashibuchi, M., International, 2011.11, , The 3rd Global Conference Bullying and the Abuse of Power, Plague, Czech Republic, Not Invited, Coauthor

  7. Causal relationship between sexual reality and experiences: A two-wave panel study of Japanese high school students

    Kashibuchi, M., Ando, R., Suzuki, K., Katsura, R., Kumazaki, A., & Sakamoto, A., International, 2011.10, , The 2nd International Conference on Education and Educational Psychology, Istanbul, Turkey, Not Invited, Coauthor

  8. The effects of netiquette and ICT skills on school-bullying and cyber-bullying: The two-wave panel study of Japanese elementary, secondary, and high school students

    Kumazaki, A.,Suzuki, K., Katsura, R., Kashibuchi, M.& Sakamoto, A., International, 2011.10, , The 2nd International Conference on Education and Educational Psychology, Istanbul, Turkey, Not Invited, Coauthor

  9. IATと質問紙によるロマンティック幻想の測定 ―3つの指標間の相関―

    Domestic, 2011.09, , 日本社会心理学会第52回大会, Not Invited, Coauthor

  10. マイクロブログ利用が精神的健康に与える影響

    Domestic, 2011.09, , 日本感情心理学会第19回・日本パーソナリティ心理学会第20回合同大会, Not Invited, Coauthor

  11. シンデレラ物語のプライミング刺激が間接的達成動機に及ぼす効果

    Domestic, 2011.09, , 日本感情心理学会第19回・日本パーソナリティ心理学会第20回合同大会, Not Invited, Coauthor

  12. 子どものインターネット利用といじめ(5) ―2波パネル調査による携帯電話利用がネットおよび学校でのいじめ被害経験に及ぼす影響の検討―

    Domestic, 2011.09, , 日本感情心理学会第19回・日本パーソナリティ心理学会第20回合同大会, Not Invited, Coauthor

  13. インターネット利用が青少年の性的リアリティに及ぼす影響 ―高校生を対象とする2波パネル調査―

    Domestic, 2011.09, , 日本心理学会第75回大会, Not Invited, Coauthor

  14. テレビゲーム利用による攻撃性・規範意識への影響(2) ―暴力行為に対する報酬や罰の描写接触が小学生の攻撃性に与える影響について―

    Domestic, 2011.09, , 日本心理学会第75回大会, Not Invited, Coauthor

  15. 子どものインターネット利用といじめ(3) ―2波パネル調査による携帯電話利用とネットおよび学校での加害経験の因果関係の検討―

    Domestic, 2011.09, , 日本心理学会第75回大会, Not Invited, Coauthor

  16. 子どものインターネット利用といじめ(4) ―ICTスキルと情報モラルがネット及び学校でのいじめの加害経験に与える影響―

    Domestic, 2011.09, , 日本心理学会第75回大会, Not Invited, Coauthor

  17. メディア時代における子どもの発達の条件 高橋惠子(企画)(ワークショップ)子どもが育つための条件とは何か?

    Domestic, 2011.09, , 日本心理学会第75回大会, Not Invited, Coauthor

  18. 子どものインターネット利用といじめ(6) ―携帯電話利用がネットいじめの加害経験に与える影響を調整する情報モラルの効果―  

    Domestic, 2011.09, , 日本社会心理学会第52回大会, Not Invited, Coauthor

  19. オンラインゲームの使用がMMORPGプレイヤーの社会性に及ぼす影響

    Domestic, 2011.09, , 日本社会心理学会第52回大会, Not Invited, Coauthor

  20. メディア利用が青少年の性行動に及ぼす影響(1) ―ジャンル別のインターネット利用―

    Domestic, 2011.09, , 日本社会心理学会第52回大会, Not Invited, Coauthor

To the head of this page.▲